رازهای موفقیت در شغل مشاور املاک

1402/12/09

برای موفقیت در شغل مشاور املاک چه کاری باید انجام دهیم؟ 13 راز موفقیت در شغل مشاور املاک که هر مشاور املاکی باید بداند، را در این مطلب با جزییات بیان کرده‌ایم با ما همراه باشید.


رازهای موفقیت در شغل مشاور املاک

شغل مشاوره‌ی املاک زیر مجموعه‌ی شغل‌های خدماتی است، یعنی به مردم خدمات می‌دهند و افراد فعال در این حوزه می‌توانند با داشتن رفتار حرفه‌ای در مقابل مشتریان به موفقیت برسند. در این شغل ترکیب کُشنده‌ای وجود دارند که در آن فرد مشاور املاک هزینه‌ها را دست کم گرفته و درآمد را بیش‌ازحد ارزیابی می‌کند. از سویی دیگر جهان امروزی با تکنولوژی و اینترنت آمیخته شده است و متاسفانه برخی از مشاوران وابستگی بسیاری به روش‌های سنتی دارند که با دنیای امروزی مغایرت دارد. اگر شما نیز به دنبال راه‌هایی برای موفقیت در این شغل هستید، در این مقاله ما رازهای موفقیت در شغل مشاور املاک را بیشتر بررسی کرده‌ایم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

1. همیشه روی فروش تمرکز نکنید.

دانستن تکنیک‌های بازاریابی فروش املاک خالی از لطف نیست، اما به‌ این معنا نیست که همیشه نیاز به فروش‌های پرچالش و سخت داشته باشید. بر خلاف باورها در اغلب مواقع با کناره‌گیری از یک معامله سخت و طاقت‌فرسا می‌تواند به شما کمک کند تا در این شغل حرفه‌ای‌تر باشید. از سری مهارت‌هایی که لازم است در ابتدای کار داشته باشید، می‌توان به عکاسی و تولید محتوا که همان توانایی نوشتن توضیحات جذاب در مورد املاک است، اشاره کرد.

 

2. مهارت‌های لازم برای مذاکره

مشاورین املاک عزیز باید بدانید که بخش بزرگی از شغل شما به مهارت مذاکره وابسته است. مذاکره در املاک بسیار نقش مهمی داشته و شما باید در مورد قیمت فروش، قیمت فهرست و تعهد صحبت کنید. لازمه‌ی ورود به شغل مشاور املاک، دانستن هنر مذاکره است. برای مثال از تنظیم کمیسیون شروع کنید، اگر بتوانید کمیسیون خوبی تهیه کنید، توانایی شما در رابطه با مسائل مربوط به املاک نیز افزایش می‌یابد.

 

 

3. یک برنامه تجاری تهیه کنید.

هنگامی که تفکرات شما شبیه به یک مدیر باشد، موفقیت طولانی مدت شما به موارد زیادی وابستگی پیدا می‌کند. مهم‌ترین و اولین گام شروع یک طرح تجاری است. اگر جزء مشاوران ملاک تازه‌کار هستید، اجازه ندهید تا اشتیاق جذب مشتری شما را از برنامه‌ریزی و سازماندهی‌های مهم باز دارد.

از سویی دیگر لازم است تا برای درک بازار و مشتریان وقت بگذارید، باید مشخص کنید چه چیزهایی شما را نسبت به سایر بنگاه‌های املاک متمایز کرده است. برای رشد تجارت خود از ابزارها و مهارت‌های مناسب استفاده کنید و برای مهارت‌هایی که نمی‌دانید آموزش ببینید.

 

 

4. عزمی راسخ، بی‌امان و سرسخت داشته باشید.

به‌عنوان یک مشاور املاک باید برای موفقیت مصمم باشید و برای شما شکست نمی‌تواند یک گزینه محسوب شود. در این شغل تمامی معامله‌ها مهم هستند و هر مشتری باید به خواسته خود برسد؛ این موارد به‌طور تصادفی رخ نمی‌دهند. شما باید عزمی راسخ، بی‌امان و سرسخت داشته باشید تا بتوانید تضمین کنید که مشتری به خواسته‌اش خواهد رسید.

اگر موارد گفته شده در طبیعت شما نیست، متاسفانه شاید نتوانید در آینده به یک مشاور املاک موفق تبدیل شوید؛ با این حال اگر به دنبال پیروزی هستید مهم نیست مسیر شما چقدر سخت باشد.

 

5. بودجه‌ی کافی داشته باشید.

اغلب مشاورین املاک در ابتدای کار خود، زمان و انرژی بسیاری را برای جذب مشتری یا فروش اول صرف می‌کنند؛ در صورتی که راز افراد موفق در حوزه‌ی املاک، چک کردن هزینه‌ها است. شروع کار در زمینه املاک بسیار وسوسه‌انگیز بوده و شما باید توجه کافی را به نقدینگی خود داشته باشید. با اینکار می‌تونید تضمین کنید که مدت زمانی طولانی در این شغل مشغول هستید.

قبل از شروع یا در ابتدای کار باید از هزینه‌های زندگی خود یک صفحه‌ی گسترده ایجاد کنید، در این صفحه باید مواردی مانند هزینه‌های اجباری نظیر اجاره، هزینه‌های روزمره و ... را ذکر کنید؛ علاوه بر آن اهداف شما از این درآمد، هزینه‌ی کسب‌وکار را نیز باید در این صفحه جای دهید.

 

6. اگر کارها را فهرست نکنید، دوام نخواهید آورد.

«اگر فهرست نکنید، دوام نخواهید آورد.» جمله‌ای رایج در مورد املاک است، اما درست نیست. شما می‌توانید در کار فقط با خریداران و حتی بدون فهرست نکردن املاک در نقش نماینده فروشنده یا آژانس املاک در کار خود به موفقیت برسید. البته که می‌توانید در مقاطع مختلف شغلی خود این دو کار را انجام دهید؛ این مهارت‌ها از سویی کسب‌وکار شما را متنوع کرده و به شما امکان می‌دهد تا با توجه به نیاز ابزار و حرفه خود چندین استراتژی را دنبال کنید.

 

 

7. از فرضیات به عنوان یک عامل موفق در فروش خودداری کنید.

چگونگی رشد کسب و کار شما در زمینه‌ی املاک و پیش‌فرض‌های آن مشکلی است که مشاورین املاک باید از آنها اجتناب کنند. برای مثال تصور نکنید که اگر شغل جدید خود را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید، ارجاع زیادی دریافت می‌کنید؛ همچنین به رابطه‌ی جدید با کارگزار نیز نباید بیش از حد اعتماد کنید.

 

8. به جزئیات توجه کنید.

هنگامی که به‌عنوان یک مشاور املاک در حال فعالیت هستید، باید برای بررسی جزئیات زمان بسیاری را صرف کنید؛ چه برای مقایسه قیمت مسکن چه بررسی قراردادها. برای خواسته‌های مشتریان باید یک فهرست در نظر بگیرید.

 

 

9. یک شریک تجاری پیدا کنید.

اگر به دنبال یک شریک کاری می‌گردید، در ابتدا باید توانایی‌ها و نقاط ضعف خود را بشناسید و درک کنید؛ همچنین آن‌ها را باید مورد ارزیابی قرار دهید که چگونه یک شخص دیگر می‌تواند از شما تعریف کند.

 

10. مشتری را اولویت قرار دهید.

برقراری ارتباط خوب و مناسب با مشتریان یک نکته مهم در تعیین توانایی‌های شما در جذب مشتریان جدید است. برای مثال صاحب‌خانه شدن در زندگی یک تغییر مهم بوده و می‌تواند اضطراب بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. در این زمان بسیار مهم است که با مشتری خود همدلی کنید. این امر موجب ایجاد احترام و اعتماد در روابط می‌شود که در آینده می‌تواند ارجاع مشتریان زیادی را با خود به ارمغان بیاورد.

 

11. با دیگران خوب کار کنید.

با همکاران خود مانند یک رقیب رفتار نکنید. شما باید مشاور املاکی باشید که دیگران دوست دارند با آن کار کنند؛ این موضوع زمانی رخ می‌دهد که در کار خود منصف و حرفه‌ای باشید. داشتن ارتباطات قوی و حرفه‌ای بودن از ضرورت‌های اینکار است.

 

 

12. برنامه‌ی خود را بنویسید.

درحالی که اهداف خود را در طول هفته مشخص می‌کنید، روزهای شما نیر باید تغییرپذیر باشند. برای آخر هفته نیز هدفی قابل‌توجه و واضح داشته باشید. همچنین باید آنچه که در هفته‌ی گذشته موثر بوده یا شکست‌خورده را با خود مرور کنید.

 

13. ذهن مثبت داشته باشید.

برای رسیدن به موفقیت باید باور داشته باشید که به آنچه می‌خواهید دست پیدا می‌کنید. از سری رازهای مشاورین املاک موفق این است که در هنگام بُروز نگرانی و شکست وقت خود را تلف نمی‌کنند. در زندگی همه‌ی افراد روزهای بد نیز وجود دارند، اما به‌جای اینکه بگذارید آن‌ها باعث سقوط شما شوند، باید از آن‌ها نکته‌های جدید یاد بگیرید و در دفعات بعدی کار متفاوت را انجام دهید.

 

کلام پایانی

قبولی در آزمون املاک، دریافت مجوز و شروع کار گامی بسیار بلند است، از آنجایی که شروع کار املاک به صبر و حوصله‌ی زیادی نیاز دارد، برخی از افراد در یک یا دو سال اول کار خود شکست می‌خورند؛ اما موفق شدن در این حوزه نیز کار سختی نیست. راز موفقیت مشاورین املاک چیست؟ راز موفقیت آن‌ها یادگیری از دیگران و توانایی اجرا است. در این مقاله ما تمامی رازهای موفقیت در شغل مشاور املاک را ذکر کرده و توضیح دادیم. حال اگر شما توصیه و راهکار دیگری را برای موفقیت در ذهن دارید، با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 0 0 0
نویسنده: مهنوش کاظم زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

از سری راه‌های موفقیت در این شغل می‌توان گفت که همیشه روی فروش متمرکز نباشید، مهارت‌های لازم برای مذاکره را یاد یگیرید، یک برنامه‌ی تجاری تهیه کنید، بودجه‌ی کافی داشته باشید و به جزئیات توجه داشته باشید.

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon