فوت و فن مشاور املاک

1402/07/17

هر مشاور املاکی باید با فوت و فن مشاور املاک و نکات کلیدی آن آشنایی داشته باشد. اگر با فوت و فن‌های شغل مشاور املاک آشنایی ندارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.


فوت و فن‌ مشاور املاک


ابزاری که باعث شده تا یک فرد به مشاور املاکی موفق و حرفه‌ای تبدیل شود؛ فوت و فن مشاور املاک است. در حال حاضر با وجود پلتفرم‌های هوشمند جست‌وجوی املاک بازهم برخی از افراد به‌دنبال یک مشاور املاک خوب و حرفه‌ای برای انجام معاملات مسکن خود هستند. در نتیجه تبدیل شدن شما به یک مشاور املاک حرفه‌ای و قابل اعتماد، یک نکته‌ی مثبت برای شما محسوب خواهد شد. خوشبختانه رونق بازار مسکن موجب شده تا نقش مشاور املاک بیشتر به‌چشم بیاید، در نتیجه یک فرد مشاور املاک باید دارای مهارت‌ها و خصیصه‌های بسیاری در این زمینه باشد. حال اگر شما نیر قصد دارید بیشتر در مورد فوت و فن مشاور املاک و نکات کلیدی آن بدانید، تا انتهای این مطلب با ما بمانید.


ویژگی‌های مشاور املاک موفق

یکسری ویژگی‌هایی مانند ظاهری آراسته، خوانش ذهن مشتری، صداقت در کلام و ... برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق وجود دارند که فرد از طریق آن‌ها مشتری را جذب کرده و به درآمد بالایی برسد. برای مثال، مشتری در اولین نگاه به ظاهر شما جذب خواهد شد. حال در ادامه این موارد را بیشتر شرح خواهیم داد. 


ظاهر آراسته

در تمامی شغل‌هایی که فرد با مشتری ارتباط مستقیم دارد، داشتن ظاهری آراسته بسیار موثر است. از سری ویژگی‌های اولیه یک مشاور املاک موفق می‌توان به نحوه‌ی لباس پوشیدن، آراستگی، خوش برخوردی، معطر بودن اشاره کرد. تحقیقات انجام شده در زمینه‌ی املاک نشان داده یکی از عواملی که باعث افزایش اعتماد مشتریان و فروش ملک با قیمت بالا می‌شود، ظاهر آراسته مشاور املاک است.

 

فوت و فن مشاور املاک
 

خواندن ذهن مشتری

اکنون به‌دلیل وجود پلتفرم‌های هوشمند و سایت‌های گوناگون در زمینه‌ی جستجوی املاک باعث شده تا دیگران مشتریان ناآگاه نبوده و از اطلاعات دقیقی بهره‌مند باشند. این موضوع باعث می‌شود تا مشاور املاک اطلاعات خود را دائم به‌روزرسانی کند و بتواند به نحوی مشتریان را پیش‌بینی کند. برای مثال، هنگامی که مشتری قصد فروش ملک خود را دارد شما باید آگاهی بیشتری نسبت به ذهن مشتری خود داشته باشید و بتوانید آن‌را بهتر راهنمایی کنید.


صداقت در کلام

هرگز دروغ نگویید! می‌توان گفت خوش‌نامی یکی از راه‌هایی است که شما را تبدیل به یک مشاور املاک موفق می‌کند. برای مثال اگر زمانی جواب سوال مشتری را نمی‌دانید، به‌جای وانمود کردن به دانستن، بگویید نمی‌دانید. این‌کار علاوه بر افزایش اعتماد موجود میان شما و مشتریان می‌تواند باعث شود تا اطلاعتتان را افزایش دهید. 


به روز بودن

مشاور املاک موفق نیز باید مانند سایر شغل‌ها به‌روز باشد؛ یعنی آگاهی کاملی نسبت به قیمت‌ها و ویژگی‌های خرید و فروش ملک داشته باشد. همچنین برای اینکه حرفه‌ای‌تر و آگاه‌تر به‌نظر برسید باید دایره‌ی اطلاعات عمومی خود را افزایش دهید. 


گسترش حوزه نفوذ

داشتن یک پایگاه‌داده و اطلاعات قوی یکی از فوت و فن‌های مشاور املاک موفق شدن است، یعنی شما با به‌روزرسانی اطلاعات خود به تمامی املاک منطقه تسلط کامل داشته باشید. برای مثال می‌توانید در پلتفرم‌ها و سایت‌های جدید عضو شوید، اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر را از دوستان و آشنایان خود دریافت کنید. با این ویژگی‌ها به مشتریان خود کمک کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشند. 


حمایت از مشتری

وظیفه شما به‌عنوان یک مشاور املاک ایجاد حس اطمینان میان خود و مشتریان‌تان است. یعنی شما با ارائه‌ی خدمات و راهنمایی‌های آسان کار را برای مشتری خود آسان می‌کنید، با انجام این کارها از مشتری و درخواست آن حمایت کرده‌اید تا بتواند فرآیند رهن، خرید و فروش، اجاره و ... را درست انجام دهد. 


ارتباط مستمر

سعی کنید تا ارتباط مستمر با مشتریان خود داشته باشید. یعنی در تلاش باشید تا از راهی که مشتری راحت‌تر است با او در ارتباط باشید و درباره‌ی ملک مورد سلیقه او جدیدترین اطلاعات را در اختیارش قرار دهید. حتی پس از عقد قرارداد نیز سعی کنید تا ارتباط‌تان را حفظ کرده و از رضایت مشتری پس از خرید و فروش مطمئن شوید. 


اهل عمل بودن

وقتی از اهل عمل بودن مشاور املاک صحبت می‌کنیم، یعنی نباید منتظر مشتری باشید. می‌توانید از طریق ارتباط گرفتن با مشتریان قدیمی، خرید و فروش جدیدی را به ثبت برسانید. حتی شما می‌توانید در پلتفرم‌های هوشمند به‌دنبال یافتن مشتری جدید باشید و معاملات جدیدی را شکل دهید. 

 

فوت و فن مشاور املاک و نکات کلیدی آن


 

شنونده خوب بودن

به مشتری این اجازه را بدهید تا بیشتر در مورد خواسته‌ها و نیازهایش در مورد ملکی که در نظر دارد بگوید. در مورد این فوت و فن مشاور املاک، شما باید دقیق گوش کردن را یاد بگیرید و همچنین به مشتری توجه کنید. شما با اینکار بهترین گزینه را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهید. 


فرصت دادن برای تصمیم گیری

پس از اینکه تمامی گزینه‌های فروش یا اجاره را به مشتری ارائه کردید، لازم است تا به مشتری اجازه دهید تا صحبت کرده و تصمیم نهایی خود را بگیرد. پُرچانگی و اصرار زیاد در خرید یا فروش باعث می‌شوند تا مشتری نتواند تصمیم‌گیری کند و از معامله سرد شود. شما باید به شماری خود اجازه دهید تا موارد دیگر را در سایر آژانس‌ها بررسی کرده و درصورتی که ملک مورد نظر را پیدا نکرد، نزد شما برگردد. 


ارتباط خوب با رقبا

شما برای جابه‌جا کردن اطلاعات دقیق‌تر و داشتن داده‌های گسترده لازم است تا با رقبای خود در ارتباط باشید. رقبای شما اطلاعات شما هستند و جدا ماندن از آن‌ها موجب عقب‌ماندن شما از اطلاعات به‌روز خواهد شد. 


ساخت برند

با داشتن همه ویژگی‌هایی که تا الان گفتیم، پس از گذشت زمان در میان مشتریان خود تبدیل به یک برند می‌شوید و اعتبار بالایی به دست خواهید آورد. از سری کارهایی که در ساخت برند بسیار موثر هستند، حضور مستمر در فضای مجازی و پلتفرم‌های هوشمند است. 

 

سرمایه گذاری در ملک


 

بازاریابی درست

در تمامی شغل‌ها بازاریابی درست و اصولی موجب افزایش فروش می‌شود و برای نتیجه‌گیری بهتر لازم است تا این‌کار توسط یک فرد متخصص انجام شود. از سری راه‌های بازاریابی می‌توان به استفاده از بروشورها، پوسترها، حضور در شبکه‌های اجتماعی، گروه‌ها، سایت‌ها، کانال‌ها و ... اشاره کرد. 

 

سرمایه گذاری دقیق

داشتن بیزینس‌پلن یا سرمایه‌گذاری از فوت و فن‌های مشاور املاک موفق است، این‌کار به شما کمک کرده تا بتوانید آینده‌ی کاری خود را پیش‌بینی کنید. شما با داشتن اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت می‌دانید که بهتر است برای پیشرفت خود روی چه چیزی سرمایه‌گذاری کنید. 
 

 کلام پایانی


مشاور املاک بودن امروزه به‌عنوان یکی از مشاغل پُردرآمد شناخته می‌شود که نیازمند مهارت‌های خاصی است. در این مقاله ما سعی کردیم به تمامی فوت و فن‌های مشاور املاک موفق اشاره کنیم. این فوت و فن‌ها مانند داشتن ظاهری خوب، اخلاق کاری، حمایت از مشتری و ... بودند که به‌طور کامل برای شما شرح دادیم. شما چه راهکار دیگری را برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق در نظر دارید؟ با ما در میان بگذارید. 

سامانه دیرباز بر اساس نیاز فروشندگان، خریدارن و کارشناسان املاک طراحی شده است. صنف مشاوران املاک با استفاده از این سامانه از خدماتی چون مدیریت پرونده‌های املاک، برقراری ارتباط خریداران و فروشندگان با مشاوران و ارتباط موثر همکاران بهره‌مند می‌شوند.

3 4 0 0
نویسنده: مهنوش کاظم زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

ویژگی‌هایی مانند داشتن ظاهری آراسته، خوانش ذهن مشتری، صداقت در کلام، به‌روز بودن، گسترش حوزه‌ی نفوذ، حمایت از مشتری، ارتباط مستمر و ... می‌‌توانند فرد را مشاور املاک موفقی تبدیل کنند.

حتی پس از عقد قرارداد نیز سعی کنید تا ارتباط‌تان را حفظ کرده و از رضایت مشتری پس از خرید و فروش مطمئن شوید.

پُرچانگی و اصرار زیاد در خرید یا فروش باعث می‌شوند تا مشتری نتواند تصمیم‌گیری کند و از معامله سرد شود. شما باید به مشتری خود اجازه دهید تا موارد دیگر را در سایر آژانس‌ها بررسی کرده و درصورتی که ملک مورد نظر را پیدا نکرد، نزد شما برگردد.

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon