دسته بندی: نکات کاربردی

نکاتی برای مشاوران املاک

1402/05/02

مشاوران املاک، متخصصین حوزه ی بازار پر رونق و حیاتی املاک و مستغلات هستند. این حرفه نیز مانند هر تخصص دیگری، نکات ظریفی دارد که رعایت آن منتج به موفقیت و پیشرفت شغلی خواهد شد.


Image Alt Tag

چرا دیرباز؟

سامانه جامع اطلاعات املاک و مستغلات دیرباز، راهی  ست نوین جهت انجام معاملات بازار املاک که بنای آن همکاری و تعامل میان متخصصین این بازار، یعنی مشاوران رسمی املاک، می‌باشد. طی سال‌های اخیرو با ورود رسانه‌های جمعی، انجام معاملات برای خریداران و فروشندگان املاک تغییرات چشمگیری داشته است. علیرغم اینکه ابزار رسانه (اعم از روزنامه، تارنماها و برنامه‌های همراه ثبت آگهی و شبکه‌های اجتماعی) بسیاری از این امور را سهل و آسان نموده اند، اما مشکلاتی نیز در پی داشته اند.

 

از آن جمله ایجاد حباب‌های قیمتی در بازار املاک است که به خصوص در سال‌های اخیر با سرعتی فراتر از رشد تورم جامعه، در حال پیشروی به سمت جلو می‌‌باشد. دلیل این اتفاق قیمت‌گذاری‌های غیر کارشناسانه و جوسازی‌های سودجویانه  ی برخی فروشندگان یا مالکین می‌باشد. راهکار دیرباز برای حل این معضل، بازگرداندن نقش سازنده  ی مشاوران املاک در این حوزه است تا مدیریت معاملات را همچون گذشته در دست بگیرند و از رکود طولانی مدت این بازار بکاهند و رونق سابق را بازگردانند.

 

 

راهکار دیرباز

سامانه‌ی دیرباز بستری را فراهم کرده است تا خریداران و فروشندگان جهت انجام معاملات خود به مشاوران رسمی املاک مراجعه نموده و با خیال آسوده معاملات خود را با قیمت‌های حقیقی و در کوتاه  ترین زمان ممکن به انجام برسانند. در سامانه  ی دیرباز هیچ مالک و یا فروشنده  ی غیرمجازی اجازه  ی ثبت فهرست ملکی را ندارد.

لذا این اطمینان وجود دارد که ملک ثبت شده در دیرباز با اطلاعات واقعی نشان داده شده است و نظرات یک کارشناس خبره  ی املاک در ثبت اطلاعات دخیل بوده است. همچنین مدارک و مستندات فروشنده یا مالک بررسی شده و پیش از ثبت بر روی سامانه، این اطمینان حاصل شده است که مالک حقیقی درخواست انجام معامله  ای را دارد.

 

 

همکاران دیرباز

اولین مشاور املاکی که اطلاعات ملکی را در سامانه ثبت نماید، قطعا آخرین شخصی خواهد بود که قرارداد مربوطه را تنظیم می‌نماید. مالک با انتخاب یک کارشناس املاک در سامانه  ی دیرباز، می  تواند اطلاعات ملک خود را با دیگر کارشناسان به اشتراک بگذارد. لذا دیگر نیازی به مراجعات پیاپی مالک به کارشناسان مختلف نیست و همه‌ی مشاوران املاک دیرباز قادر خواهد بود جهت یافتن مشتری مناسب برای ملک مورد نظر، با یکدیگر همکاری نمایند.

در نهایت نخستین مشاور املاک با کمک همکارانش زودتر از زمان پیشبینی شده موفق به یافتن مشتری شده، و در ازای آن بخشی از حق کمسیون را با مشاور همکار (یابنده مشتری) به اشتراک خواهد گذاشت. خریدار و مشتری نیز در کمترین زمان ممکن به هدف خود خواهد رسید.

 

امتی از انحصاری توافقنامه ی دیرباز

مالک با امضای توافقنامه  ای با مشاور املاک منتخب خود، حق ارایه  ی اطلاعات ملکش را به دیگر مشاوران املاک نخواهد داشت (که در عمل نیازی هم به این کار نمی‌باشد). در ازای آن مشاور املاک موظف است تا تاریخ مورد توافق طرفین، اطلاعات ملک را بر روی سامانه دیرباز منتشر نماید و پس از آن تاریخ، امتیاز انحصار آن فهرست از مشاور املاک سلب شده، و چنانچه مالک از عملکرد مشاور املاک راضی نبود، می‌تواند توافق جدیدی با مشاور دیگری تنظیم نماید. شرایط پیش  بینی شده این اطمینان را به تمامی طرفین توافقنامه می‌دهد که در کوتاه  ترین زمان نتیجه  ی مطلوب حاصل گردد.

 

ماحصل استفاده از دیرباز

زمان، گرانبهاترین دارایی هر فرد می‌باشد و اعتبار با ارزش  ترین ثروت. انجام معاملات در زمان  های کوتاه از هدر رفت این دارایی گرانبها جلوگیری می‌نماید و تعدد معاملات انجام شده، منجر به اندوختن روزافزون ثروت اعتبار و برندسازی موثر می‌گردد.

0 9 0 0
نویسنده: مهدی حسام زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon