مشاور املاک بد یا کارنابلد را چگونه تشخیص دهیم

1402/11/20

اکثر افراد تجربه کار با یک مشاور کارنابلد یا مبتدی را داشته‌اند، که متضرر شده‌اند. برای اینکه بتوانید مشاور املاک بد یا کارنابلد را تشخیص دهید و یک مشاوره حرفه‌ای برای فروش ملک خود انتخاب کنید مطلب زیر را حتما بخوانید.


مشاور املاک بد یا کارنابلد را چگونه تشخیص دهیم؟

خیلی از افراد جامعه تجربه کار با مشاورین مبتدی، بد یا کارنابلد را داشته‌اند که مطمئنا تجربه‌ی ناخوشایندی برای آنها بوده است و باعث شده که این افراد دچار ضرر سنگینی شوند. سوالی خیلی از خریداران و فروشندگان این است که مشاور املاک بد یا کارنابلد را چگونه تشخیص دهیم که دچار ضرر نشویم. اگر شما با مشاوره‌ای مشورت گرفته‌اید یا قراردادی امضا کرده اید که انتخاب شما اشتباه بوده است نگران نباشید. ما در این مقاله قصد داریم مشخصات یک مشاور بد یا کارنابلد را به شما توضیح دهیم که به شما یاد دهیم در مواجهه شدن با این افراد چه باید کنید. 

درست است که قطع همکاری با مشاور انتخابی شما و شروع با مشاور دیگر اصلا  کارآسانی نیست مخصوصا مشاورملک شما را برای فروش گذاشته و به چند مشتری آن را نشان داده است. اما ملک شما دارایی شما است و کار کردن با یک مشاور حرفه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تا انتهای بلاگ با دیرباز همراه باشید تا با خواندن آن به راحتی یک مشاور کاربلد برای خرید و فروش ملک خود انتخاب کنید.

 

چگونه مشاور املاک کارنابلد را تشخیص دهیم؟

در زیر به چندین روش توضیح می‌هیم که مشاور املاک بد یا کارنابلد را چگونه تشخیص دهیم. اگر در انتخاب یک مشاور به یک یا چند مورد از این مشخصات برخورد کردید آگاه باشید که یک مشاور کار نابلد را انتخاب کرده اید.

 

۱. هیچ سوالی از شما نمی‌پرسد

شما در طول فروش ملک از مشاوره خود سوالات زیادی می‌پرسید یک مشاور خوب باید بتواند به تمام سوالات شما پاسخ بدهد. مشاور شما باید بداند که شما به چه چیزی نیاز دارد و اطلاعات کاملی در مورد فروش ملک به شما بدهد. اگر از شما هیچ گونه سوالی درباره ملک از شما نمی‌پرسد حتما یک مشاور فعال‌تر انتخاب کنید.

 

2. اطلاعات غلط می‌دهد و حقیقت را کامل بیان نمی‌کند

یکی از بارزترین مشخصه ای که با آن می‌توانیم یک مشاور کاربلد داشتن صداقت است. اگر شما فکر می‌کنید که مشاور خریداری اشتباهی به شما معرفی کرده است یا اطلاعات درستی به شما نداده است حتما مشاور خود را عوض کنید. شفاف نبودن اطلاعات در یک معامله شما را دچار ضرر می‌کند.

 

3. بجای راهنمایی شما، مثل یک پیام‌رسان عمل می‌کند

مشاور املاک باید دارای ارتباط اجتماعی بالایی باشد و صرفا یک پیام رسان نباشد. اگر مشاور شما اطلاعاتی به شما می‌دهد و هیچ راهنمایی به شما نمی‌دهد در اصل به فکر منفعت شما نیست. باید بدانید که این مشاور تجربه کافی ندارد.

 

مشاور املاک مبتدی

 

4. هیچ گونه خبری از خریدار نیست

از نشانه‌های نابلدی یک مشاور این است که ملکی شما برای فروش به آن واگذار کرده‌اید بعد از مدت طولانی، هنوز به فروش نرسیده باشد یا بعد از گذشت زمان زیادی هیچ مشتری برای ملک شما پیدا نکرده باشد. در این صورت ملک شما هیچ بازدیدی جهت فروش نداشته است. اگر با همچین مسئله‌ای روبرو شدید حتما در انتخاب مشاور تجدید نظر کنید.

 

5. مشاور املاک بد یا کارنابلد خیلی بله‌ قربان‌گو است

یک مشاور حرفه‌ای باید شفاف سازی کند و به صورت کامل واضح راهنمایی کند حتی در مواقعی که ممکن است حرفی به شما بگوید که به گوش شما خوش نیاید و شما ناراحت شوید. در نتیجه باید در مشاوره دادن به شما صریح باشد و منفعت شما را در نظر بگیرد در صحبت خود دقیق باشد نه این که فقط حرفی را بزند که شما دوست دارید بشنوید.

 

6. نداشتن مهارت کافی جهت بازاریابی

با پیشرفت دنیا به سمت اینترنتی شدن، یک مشاور املاک باید به روز باشد. امروزه خیلی از خرید و فروش‌های ملکی در سایت‌های اینترنتی انجام می‌شود به همین دلیل داشتن یک وب سایت حرفه ای از ضروریات است. اداره کردن یک وب سایت برای مشاور املاک نیاز به داشتن یک تیم حرفه‌ای است و هزینه هنگفتی هم دارد.  شما با ثبت نام در سایت دیرباز علاوه بر این که شما صاحب سایت حرفه‌ای برای خود می‌شوید نیاز به صرف هزینه و تیم حرفه‌ای ندارید.

 

مشاور املاک کارنابلد

 

اما لازم نیست که شما هر لحظه آنلاین باشید فقط کافی است اطلاعات ملک را در سایت دیرباز ثبت کنید. بهترین جواب به سوال مشاور املاک بد یا کارنابلد را چگونه تشخیص دهیم؟ استفاده از دنیای تکنولژی است زیرا باهث می شود شما بیشتر  دیده شوید. در حال حاضر یکی از ابزارهای بازاریابی حرفه‌ای داشتن سایت و ارائه ملک جهت فروش یا خرید بر بستر اینترنت است.

 

7. مشاور املاک بد یا کارنابلد مذاکره‌کننده خوبی نیست

یک مشاور حرفه‌ای باید یه مذاکره کننده‌ی حرفه‌ای باشد و بداند که در حین مذاکره چه صحبتی را انجام دهد. اگر مشاور شما تجربه‌ی کافی برای پیشبرد صحبت درباره ملک را نداشته باشد و نداند چه موقع در مذاکره انعطاف داشته باشد، معامله شما انجام نمی‌شود. برای داشتن یک مذاکره خوب باید بداند که شما چه چیزی را لازم دارید.

 

8. مشاور املاک بد یا کارنابلد با بازار هیچ آشنایی ندارد

بعضی از مشاوره‌ها چون به صورت پاره وقت کار می‌کنند تجربه کافی ندارند. به همین دلیل مشاوره شما اطلاعاتی از قیمت روز ندارد و اگر اطلاعاتی که در اختیار شما می‌گذارد صحیح نباشد فروش مشکل شما اتفاق نمی‌افتد. در نتیجه باید به دنبال مشاوری باشید که با تجربه باشد و اطلاعات دقیق درباره بازار منطقه داشته باشد. تمام مناطق را کاملا می‌شناسد و توانایی قیمت گذاری بر روی ملک شما را داشته باشد.

 

9. فردی که مشاور املاک شغل دوم اوست

بعضی افراد به دنبال شغل دوم هستند در نتیجه وارد این بازار می‌شوند. اما سپردن ملک خود برای فروش به فردی که مشاور ملک، شغل دوم آن است کار درستی نیست. زیرا شخصی که به صورت پاره وقت کار می‌کند نمی‌تواند تجربه کافی را در این بازار بدست آورد. در بازار امروز ایران با توجه به سرعت تغییرات در اقتصاد ایران، مشاور باید سریع عمل کند و تمام وقت خود را روی بازار بگذارد. فردی که مشاور املاکی شغل دوم اوست نمی‌تواند تمام وقت بر روی ملک شما کار کند در نتیجه شما دچار ضرر می‌‍شوید. به همین خاطر نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این مشاور در حال پیشرفت و یادگیری است و توقع یک مشاور حرفه ای از او داشته باشید.

 

10. مشاور دیر می‌کند و سر قرارها حاضر نمی‌شود

برای فروش ملک، مشاور شما باید برنامه دقیقی را داشته باشد و مواردی را که تا الان اشاره کردیم رعایت کند. رعایت نکردن یکی از این موارد می‌تواند فروش ملک شما را به تعویق بیاندازد. اگر مشاوره شما سر قرار دیر کند و مشتری شما را منتظر نگه دارد، نمی‌توانید برای فروش ملک به آن اطمینان کنید.

 

11. مشاور شما باید انعطاف داشته باشد

مشاور فروش ملک شما باید به اندازه خودتان اشتیاق فروش داشته باشد چون درآمد خود مشاور هم از فروش ملک شما بدست می‌آید. مشاور باید تا آنجایی که می‌تواند شما را راهنمایی کند و با شما همراه باشد نه این که شما را تحت فشار قرار دهد. اگر احساس کردید که مشار قصد دارد شما را زیر فشار قرار دهد و به جای نیاز شما به حق کمیسیون خود فکر کند باید مشاور خود را تغییر دهید. اگر شما مشاوره‌ای انتخاب کردید که بد یا کارنابلد باشد بجای فکر کردن به منافع شما به درآمد خود فکر می‌کند پس در انتخاب مشاور دقت لازم را انجام دهید.

 

کلام پایانی

از دلایل ضرر خیلی افراد، سپردن ملک خود به مشاوران املاکی است که مهارت کافی ندارند ما در این مطلب به شما راه‌های تشخیص مشاور املاک کارنابلد را توضیح می‌دهیم. توصیه ما به شما این است که قبل از انتخاب مشاور املاک حتما نسبت به تشخیص ممشاور املاک آگاهی پیدا کنید. حتما برای کارهای ملکی خود مشاوراملاک ماهری را انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید. 

سامانه دیرباز بر اساس نیاز فروشندگان، خریدارن و کارشناسان املاک طراحی شده است. صنف مشاوران املاک با استفاده از این سامانه از خدماتی چون مدیریت پرونده‌های املاک، برقراری ارتباط خریداران و فروشندگان با مشاوران و ارتباط موثر همکاران بهره‌مند می‌شوند.

5 0 0 0
نویسنده: مهنوش کاظم زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon