بهترین تبلیغات املاک

1402/07/08

بهترین ابزار برای پیشرفت در کسب و کار مشاور املاک، تبلیغات است. در این مطلب شما با بهترین روش‌های تبلیغات برای مشاور املاک خود آشنا می‌شوید.


بهترین تبلیغات املاک

تبلیغات بهترین ابزار برای رونق هر کسب و کاری است. خیلی از مشاورین املاک به دنبال بهترین تبلیغات املاک هستند که معاملات بیشتری را جذب کنند. امروزه با وجود افزایش تعداد مشاورین املاک در سطح شهر، رقابت در بین مشاورین املاک سخت‌تر شده است. این رقابت در بین مشاورین املاک باعث شده است که دیگر روش‌های قدیمی برای این حوزه کافی نباشد. در نتیجه مشاورین املاک برای رقابت و پیشرفت در این بازار، نیاز به استفاده از روش‌هایی چون تبلیغات دارند. اما باید بدانید برای تبلیغات املاک چه نکاتی مد نظر است. در این مطلب از دیرباز با ما همراه باشید تا بهترین روش تبلیغاتی برای مشاور املاک را بدانید، پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

بهترین تبلیغات املاک

در جریان باشید که هیچ نسخه یا فرمولی یا روش ثابتی برای بهترین تبلیغات املاک وجود ندارد، اگر همچین موردی بود همه مشاوره‌های املاک از آن برای تبلیغ کار خود استفاده می‌کردند. باید بدانید که روش مشخصی وجود ندارد، شما باید بهترین روش تبلیغات مناسب با کار خود را بیابید. در اصل تبلیغات برای هر کاری متناسب با نیروی انسانی، نوع مشتریان، شرایط مالی و دیگر موارد متفاوت است در نتیجه برای همه کارها یکسان نیست.

 

 

برای مثال: تبلیغات املاکی برای املاکی که در شمال کشور فعالیت می‌کند با مشاور املاکی که در شیراز کار می‌کند متفاوت است. مشاور املاک حوزه شمال بیشتر املاک‌هایی که معامله می‌کند در حوزه ویلا است اما املاکی که در شیراز فعالیت می‌کند عمده فعالیت آن خرید و فروش زمین و خانه است. با همه این تفاسیر این سوال مطرح می‌شود که یک مشاور املاک چگونه می‌تواند بهترین تبلیغات املاک برای خود را بیابد. در جواب این سوال باید گفت مراحل و نکاتی است که به شما در یافتن بهترین تبلیغ برای املاک خود، کمک می‌کند. با انجام دادن این نکات به فرمول مخصوص خود دسترسی پیدا می‌کنید. 

 

ویژگی‌های بهترین تبلیغات املاک 

مارکتینگ و تبلیغات روش خاص دارند که از اصول خاصی هم پیروی می‌‌کنندو مهم‌ترین نکته‌ای که مشاورین املاک باید در نظر بگیرند این است که به چه صورت کار خود را به مشتری ارائه دهند و چه چیزی به او بگویند و از کدام رسانه برای تبلیغ کار خود استفاده کنند و این تبلیغات را چه موقع منتشر کنند که بازخورد مناسبی از کار خود دریافت کنند. در زیر به بررسی هریک از این موارد می‌پردازیم.

 

مشتری شما در تبلیغات املاک چه افرادی هستند؟

حوزه املاک گسترده است و گروه‌های بسیاری چون موجرین ومستاجرین، سرمایه گذاران و سازندگان، خریدارن و فروشندگان دارد که هر یک از این گروه‌ها نیازهای مربوط به خود را دارند. به همین خاطر اولین مورد تعیین کردن مخاطب و مشتری از سمت مشاور املاک است. برای مثال: شخصی که برای سرمایه‌گذاری به دنبال خرید زمین است با شخصی که به دنبال خرید زمین برای مصرف شخصی است نیاز متفاوتی دارند. نیاز سرمایه گذار، بازگشت سرمایه به اضافه سود سرمایه است. اما خواسته شخص دیگر موقعیت مکانی برای دسترسی به امکانات، نما و منظره مناسب است.

 

 

در نتیجه مشاور املاک  برای برطرف کردن هر یک از نیازهای مشتریان باید حرف متفاوتی داشته باشد. به همین خاطر یک مشاوره املاک باید بتواند مشتری‌های خود را براساس یک سری ویژگی‌هایی چون علاقه مندی، نیاز و خواسته مشتریان و … دسته بندی کند. برای مثال اگر مشتری شما قصد دارد خانه بخرید اما پولی که برای خرید خانه دارد بالا نیست، شما باید به دنبال خانه بر اساس مبلغی که مشتری دارد باشید جایی که ارزانتر است نه اینکه خانه‌ای با مبلغ بالا به آن معرفی کنید.

 

در تبلیغات مشاور املاک چه چیزی را به مشتری بیان کنم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که یک مشاور املاک باید به آن دقت کند، محتوایی است که به مشتری خود ارائه می‌دهد. خیلی از مشاورین املاک زمانی که در حال تولید محتوا برای مخاطبان خود هستند به این فکر می‌کنند که چه چیزی را به مشتری بگویند که خودشان دوست دارند به مخاطبشان ارائه دهند. اما این بزرگترین اشتباه در تولید محتوای کاری است. در صورتی که در زمان تولید محتوا باید به این فکر کنید که مشتری شما چه چیزهایی را دوست دارند که بدانند. شما باید بر اساس نیاز مشتری تولید محتوا انجام دهید.

 

 

مثلا شما دوست دارید اسم خودتان یا املاک بیش از هر چیزی تبلیغ شود اما اگر هدف شما از این تبلیغ جذب مشتری باشد باید محتوایی تولید کنید که مخاطب شما را جذب کند در نتیجه اسم خودتان یا املاک در اولویت نیست. برهمین مبنا، هر تبلیغی که قصد انجام آن را دارید، اول به این فکر کنید  قصد دارید چه مشتریانی را جذب کنید و بعد از مشخص شدن نوع مشتری به این گزینه فکر کنید که قصد دارید چه چیزی به این مشتریان بگویید و در مرحله بعد فکر کنید که این مشتری‌ها را از کجا پیدا کنید.

 

تبلیغات املاک را چه جایی منتشر کنم؟

زمانی که افراد هدف تبلیغ شما مشخص شد به این مرحله می‌رسیم که مشتریان بازار هدف خود را کجا می‌توانیم پیدا کنیم. در این مرحله باید بودجه تبلیغات خود را در نظر بگیریم. اگر بودجه شما برای تبلیغ محدود است باید جایی را برای تبلیغ خود پیدا کنید که که مشتریان شما حضور داشته باشند. با این استراتژی به نتیجه دلخواه خود می‌رسید زیرا هزینه کمی پرداخت کردید اما به دلیل حضور مشتریان متناسب با تبلیغ شما، اثر تبلیغات شما افزایش پیدا کرده است. یکی از بهترین گزینه‌‌ی تبلیغات استفاده از سایت دیرباز برای ارائه خدمات خود به مشتری است تا مشتریان از طریق سایت دیرباز با خدمات شما آشنایی پیدا کنند و به اطلاعات مشاور املاک شما دسترسی داشته باشند. 

 

 

مثلا تبلیغ خرید ویلای شمال  برای اشخاصی که در شمال و شهرهای نزدیک چون تهران زندگی می‌کنند خریدار ویلا هستند تاثیر دارد تا این که تبلیغ خرید ویلای شمال در شیراز انجام شود. برای نمونه امکان دارد شما از صفحه اینستاگرام برای انتشار تبلیغ خود استفاده کنید. زیرا که بسیاری از مخاطبان شما در اینستاگرام حضور دارند. فقط باید دقت کنید که نوع پیامی که انتخاب می‌کنید بستگی به پلتفرم انتخابی شما دارد. البته برای تبلیغ خود حتما یک شعار تبلیغاتی داشته باشید. 

 

0 4 0 0
نویسنده: مهنوش کاظم زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon