دسته بندی: خرید و فروش خانه

انواع خانه دوبلکس، لاکچری ترین طراحی‌ها در ۲۰۲۴

1402/09/25

در این مقاله انواع خانه دوبلکس را به شما بیان کرده‌ایم. اگر شما قصد خرید خانه دوبلکسی را دارید باید با انواع آن آشنایی داشته باشید .


انواع خانه دوبلکس

مدل خانه دوبلکس، زمانی جذاب و زیبا است که برای آن یک نمای با کیفیت در نظر بگیرید؛ نمای این خانه‌ها با استفاده از بهترین متریال‌ها اجرا می‌شوند. در ادامه انواع نماهای رومی، نمای سنگی، نمای شیشه‌ای، نمای کلاسیک، نمای نئوکلاسیک و ... را شرح خواهیم داد.

 

خانه دوبلکس نمای رومی

نمای رومی یکی از جذاب‌ترین، زیباترین، پُرطرفدارترین و محبوب‌ترین نماهایی است که برای این سبک خانه استفاده می‌شود. می‌توان گفت سبک نمای رومی شباهت بسیاری به نمای سبک کلاسیک دارد.

 

خانه دوبلکس نمای رومی

 

خانه دوبلکس نما سنگی

افرادی که به‌دنبال یک نمای خاص و منحصربه‌فرد هستند، به سراغ نمای سنگی می‌روند و با ترکیب نمای سنگی با سایر متریال‌ها زیبایی آن‌را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهند. لازم به ذکر است این متریال و کیفیت دارای زیبایی همیشگی بوده و هرگز دچار فرسودگی و کهنگی نخواهد شد.

 

خانه دوبلکس نما سنگی

 

خانه دوبلکس نما شیشه‌ای

نمای شیشه‌ای برای خانه‌های دوبلکس به‌عنوان لاکچری‌ترین و جذاب‌ترین نما شناخته می‌شود که امروزه افراد بسیار زیادی از این سبک نما برای خانه‌ی خود استفاده می‌کنند. نمای شیشه‌ای از نظر کیفیت و زیبایی حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و همچنین دیدن مناظر اطراف را برای افراد بسیار آسان می‌کند، به همین دلیل استفاده از این سبک طراحی را بسیار توصیه می‌کنیم.

 

خانه دوبلکس نما شیشه‌ای

 

خانه ویلایی دوبلکس کوچک

هنگام ساخت و طراحی خانه‌ی ویلایی دوبلکس حتماً نیاز نیست که به آن متراژ زیادی را اختصاص دهید؛ زیرا این مدل خانه به‌صورت دو طبقه ساخته می‌شوند که فضای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ البته امروزه با توجه به هزینه‌ی بالای ساخت‌و‌ساز ویلا خیلی از افراد به سمت این نوع ویلاهای دوبلکس و کوچک می روند.

 

خانه ویلایی دوبلکس کوچک

 

برخلاف خانه‌های فلت، برای طراحی خانه‌ی ویلایی دوبلکس شما فضاهای زیادی در اختیار دارید؛ به همین خاطر اگر متراژ کمی هم در اختیار داشته باشید، می‌توانید با ایجاد خانه ویلایی دوبلکس، از این متراژ نهایت استفاده را ببرید.

 

خانه دوبلکس مدرن

طراحی و ساخت خانه دوبلکس به سبک مدرن، امروزه بسیار پُرطرفدار و محبوب شده و افرادی که طرفدار سبک‌های جدید و خلوت هستند، به سراغ این نوع طراحی می‌روند. از آنجایی که سبک مدرن نیازمند تجملات خاصی نیست، به‌عنوان یک هدف برای طراحی و ساخت زیبایی در عین خلوتی است. ساخت خانه به سبک مدرن زیبایی و جذابیت خاصی دارد و به‌دلیل اینکه مورد توجه افراد بسیاری قرار می‌گیرد، باید برای طراحی آن به سراغ سازندگان حرفه‌ای بروید.

 

خانه دوبلکس مدرن

 

خانه دوبلکس کلاسیک

طراحی و ساخت خانه دوبلکس به سبک کلاسیک طرفداران خاص خود را داشته و برای ایرانیان نیز جذابیت خاصی دارد؛ این موارد باعث شده تا امروزه افراد بسیاری برای ساخت و طراحی ویلا، آپارتمان دوبلکس به سمت این سبک بروند.

 

خانه دوبلکس کلاسیک

 

از سری ویژگی‌های طراحی کلاسیک برای ملک می‌توان به ستون‌های مرتفع و بلند، مجسمه‌ها، ورودی زیبا و به صورت کاملاً قرینه، پنجره‌های بلند و شیشه‌ای، درب چوبی برای ورودی و … اشاره کرد. البته نکته‌ی حائز اهمیت این است که سبک کلاسیک بسیار تجملاتی بوده به همین دلیل باید هزینه بیشتری را صرف کنید. موارد ذکر شده باعث شده تا ساخت این نوع ویلا را به افرادی که به ویلاهای شلوغ و تجملاتی علاقه‌دارند، توصیه کنیم.

 

خانه دوبلکس نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک با سبک کلاسیک در عین تفاوت‌ها، شباهت بسیار زیادی دارد و همچنین امروزه برای ویلاهای دوبلکس به وفور دیده می‌شود. به افرادی که طرفدار سبک کلاسیک امروزی هستند، سبک نئوکلاسیک را برای طراحی و ساخت خانه‌ی دوبلکس پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا پوسته‌ی اصلی و زیرین این لایه سبک کلاسیک و پوسته و لایه رویی آن‌را به سبک جدید و امروزی طراحی می‌کنند.

 

خانه دوبلکس نئوکلاسیک

 

این نوع خانه نسبت به سبک کلاسیک تجملات کمتری دارد و به متریال بسیاری نیز نیاز ندارد؛ درست است که شلوغی نمای این خانه از سبک کلاسیک بسیار کمتر بوده، اما نسبت به سبک مدرن بیشتر است. بنابراین می‌توان گفت این نوع سبک برای طراحی و ساخت خانه طرفداران خاص خود را دارد.

 

مزایای خانه دوبلکس

تاکنون ما تلاش کردیم تا شما را به بهترین شکل ممکن با انواع نما و مدل خانه دوبلکس آشنا کنیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا درباره‌ی مزایای این خانه‌ها صحبت کنیم. از سری مزایای آپارتمان دوبلکس می‌توانیم به تفکیک فضاها، ویو بسیار عالی، فضای شخصی، دیدن مناظر اطراف از طبقه بالایی، فضای بیشتر و ... اشاره کنیم.

 

دوبلکس چیست؟

خانه دوبلکس چیست؟ به خانه‌هایی که توسط پلکان داخلی دو طبقه به هم متصل هستند و هیچ پلکان خارجی برای رفت و آمد وجود ندارد، خانه دوبلکس گفته می‌شود. طراحی و اجرای سبک خانه دوبلکس بسیار جذاب و دیدنی است و برای طراحی بهترین دکوراسیون داخلی آن می‌توانید کمترین هزینه ممکن را در نظر بگیرید. در فصول سرد سال، به دلیل متصل بودن خانه از طریق پلکان داخلی موجب شده تا افراد دیگر برای رفتن به طبقات بالاتر نیاز به خارج شدن از منزل را نداشته باشند.

 

کلام پایانی ویلاهای دوبلکس

ویلاهای دوبلکس امروزه نسبت به سایر دیگر ویلاها بسیار محبوب‌تر و پرطرفدارتر هستند؛ زیرا نسبت به بقیه بسیار زیباتر بوده و از چشمگیری خاصی برخوردار هستند. شما با طراحی و اجرای این سبک از ویلا می‌توانید علاوه بر اینکه تمامی امکانات را برای خود فراهم می‌کنید، از فضای موجود در آن نیز نهایت استفاده را ببرید. مانند ویلاهای تریبلکس، ویلاهای دوبلکس نیز دارای پلکان‌های داخلی هستند، این امر رفت و آمد افراد را بسیار آسان کرده است؛ زیرا دیگر برای دسترسی به طبقات دیگر دیگر لازم نیست تا از ساختمان خارج شوید. سبک ویلای دوبلکس دو طبقه را از یکدیگر جدا کرده، یعنی فضای شخصی و استراحت، از فضای مهمانی کاملاً جدا است. همچنین در طراحی آن می‌توانید از نماهای شیک و متنوعی مانند نمای شیشه‌ای، سنگی، رومی، کلاسیک، نئو کلاسیک و ... استفاده کنید.

 

0 0 0 0
نویسنده: مهنوش کاظم زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon