معرفی ابزار جستجو پیشرفته دیرباز

1402/12/26

جست و جوی ملک در سامانه دیرباز به چه صورت است. در این مطلب نحوه ذخیره سازی اطلاعات ملک و جست و جوی پیشرفته ملک در سامانه دیرباز کاملا آموزش داده شده است.


معرفی ابزار جستجو پیشرفته دیرباز

 

افراد برای یافتن ملک مناسب خود از روش‌های مختلفی مانند جستجو در سامانه‌های ملکی، مراجعه حضوری به دفاتر مشاور املاک، جستجو در اپلیکیشن‌ها و اینترنت استفاده می‌کنند. در این میان سامانه‌‌های ملکی کار را برای مشتریان و کارگزاران آسان‌تر کرده‌اند، سامانه‌های ملکی وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی هستند که افراد خریدار، فروشنده و مشاورین املاک می‌توانند در آن‌ها ثبت‌نام کرده و کار خود را انجام دهند.

برای مثال مشاورین ملاک از این سامانه برای بازاریابی بهتر و مشتریان برای خرید، فروش و اجاره ملک از آن استفاده می‌کنند. سامانه ملکی دیرباز با داشتن پایگاه داده‌ای منسجم برای افزایش راحتی کاربران امکانات بسیاری مانند ابزار جستجوی پیشرفته، فهرست‌بندی ابزار جستجوی املاک و ارسال آن برای مشتریان را فراهم کرده است که در این مقاله قصد داریم به برخی از آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات ملک

برای توضیح بیشتر درباره ساز و کار جستجوی ملک در دیرباز، لازم است تا در ابتدا نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات ملک در سامانه ملکی دیرباز را شرح دهیم. در این پلتفرم تمامی مشخصات مرتبط با ملک در جای مخصوص به‌خود قرار خواهد گرفت؛ به‌عبارت دیگر اطلاعات ملک مانند سایر سامانه‌های درج آگهی یا CRM‌های دیگر نیست و مدیریت پروندها در یک سیستم ساختارمند به ثبت خواهند رسید.

 

 

بنابراین می‌توان گفت پایگاه‌داده‌ای دیرباز به‌طور کاملاً منسجم طرحی شده است. برای مثال، فکر کنید قصد ثبت اطلاعات یک آپارتمان در سامانه دیرباز را دارید، در نظر داشته باشید که این ملک قرار است به‌صورت خام به‌فروش برسد. هرکدام از مشخصات آپارتمان مانند مساحت، تعداد خواب، سرویس بهداشتی، پارکینگ و ... به‌طور جداگانه در محلی از پرونده ملک فوق ذخیره می‌شوند؛ حتی مشخصات جزئی آن نیز در جای خودشان به‌گونه‌ای ذخیره می‌شوند که به سادگی قابل جستجو و دسته‌بندی باشد.

 

 

برای مثال، کارگزار به‌جای اینکه با جمله‌ای شرح دهد«تاسیسات سیستم سرمایشی این آپارتمان از نوع کولر گازی اسپلیت بوده، اما کولر گازی آن نصب نشده است.» کافیست تا در هنگام ثبت مشخصات ملک در سامانه ملکی دیرباز نوع سیستم سرمایشی را کولرگازی و پارامتر آن را از گزینه ندارد استفاده کند. به‌طور قطع ثبت اطلاعات با این روش ضمن استفاده از یک استاندارد واحد برای تمامی پرونده‌های املاک، بستر پیاده‌سازی ابزار جستجوی پیشرفته ملک را نیز آسان‌تر می‌کند.

 

ابزار جستجوی پیشرفته سامانه ملکی دیرباز

همان‌طور که قبلاً انواع شرایط انتشار ملک در سامانه ملکی دیرباز را توضیح داده بودیم، مشتریان به اطلاعات محدودی از پرونده‌های ملک دسترسی دارند و جزئیات و اطلاعات دقیق‌تر تنها در دسترس کارگزار ثبت‌کننده ملک قرار دارند. در نتیجه ابزار جستجوی پیشرفته‌ای که در اختیار کارگزاران دیرباز قرار گرفته از امکانات بیشتری برخوردار بوده که ممکن است کمی پیچیده به‌نظر برسد.

 

 

فهرست بندی در ابزار جستجوی پیشرفته

امکان دیگری که برای مشاوران املاک در بخش جستجوی پیشرفته وجود دارد، خدمات فهرست‌بندی جستجو است. کارگزار با استفاده از این قابلیت می‌تواند تنها یک‌بار پارامترهای جستجو را وارد کرده و سپس آن‌را با نام و توضیحات دلخواه خود ذخیره کند؛ پس از آن تنها لازم است تا گزینه جستجو ذخیره شده را انتخاب و روی دکمه جستجو کلیک کند تا تمامی املاکی که با مشخصات جستجو هم‌خوانی دارند را به‌طور کامل در یک فهرست مشاهده کند.

هنگامی که فرد کارگزار نتیجه جستجو را مشاهده کرد، می‌تواند تمام فهرست را یا تعدادی از آن‌ها را انتخاب و برای مشتریانی که به این فهرست علاقه‌مند هستند ارسال کند. در صفحه‌ای که برای مشتری نمایش داده می‌شود، تنها بخشی از مشخصات به‌صورت محدود از ملک مانند اطلاعات اولیه، موقعیت، محدوده حدودی آن روی نقشه و مشخصات کارگزاری که آن جستجو را انجام داده نشان داده می‌شود؛ حتی اگر این املاک متعلق به کارگزاران مختلفی باشند.

 

کلام پایانی

همان‌طور که گفتیم، سامانه‌های ملکی وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی هستند که افراد خریدار، فروشنده و مشاورین املاک می‌توانند در آن‌ها ثبت‌نام کرده و کار خود را انجام دهند. مجموعه دیرباز با ارائه پلتفرم اختصاصی خود در این زمینه و افزودن امکاناتی مانند ابزار جستجوی پیشرفته، فهرست‌بندی ابزار جستجوی املاک و ارسال آن برای مشتریان توانسته تا کاربران بسیاری را به‌خود جذب کند.

پایگاه داده منسجم این سیستم باعث شده تا هرکدام از مشخصات آپارتمان مانند مساحت، تعداد خواب، سرویس بهداشتی، پارکینگ و ... به‌طور جداگانه در محلی از پرونده ملک فوق ذخیره شوند. کارگزاران با استفاده از فهرست‌بندی جستجو می‌توانند برای مشتریان لیستی از املاک را تهیه کرده و برای آن‌ها ارسال کنند، حتی اگر این املاک متعلق به کارگزاران مختلفی باشند. حال اگر مجذوب این ابزار سامانه ملکی دیرباز شده‌اید، همین حالا ثبت‌نام خود را تحت عنوان کارگزار در این سامانه ثبت کرده و از کلیه امکانات مربوطه برای جذب مشتری استفاده کنید و با گسترش کسب‌وکار خود لذت ببرید.

4.5 1 0 0
نویسنده: مهنوش کاظم زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon