افزایش مشتری در املاک

1402/09/24

برای جذب و افزایش مشتری در املاک روش‌هایی وجود دارد که در این متن با ذکر جزییات بیان کرده‌ایم. اگر قصد افزایش مشتری در املاک خود را دارید یادگیری این روش‌ها الزامی است.


روش‌های جذب و افزایش مشتری در املاک

مشاور املاک یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران محسوب می‌شود؛ با این حال مسیری است که چالش‌ها و سختی‌های مخصوص به‌خود را دارد. این شغل نکته‌ی مهمی دارد که به آن «اصل پارتو» می‌گویند، بر اساس این اصل، ۸۰ درصد سود و درآمد شما از ۲۰ درصد مشتریان شما به‌دست می‌آید. امروزه با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی ایران و رکود بازار مسکن، برای آژانس‌های املاک، دوام آوردن در این فضای رقابتی و افزایش مشتری کار آسانی نیست. این امر باعث شده تا در این مقاله در مورد جدیدترین و بهترین روش‌های جذب و افزایش مشتری در مشاور املاک صحبت کنیم. این روش‌ها شامل بازاریابی ایمیلی، ایجاد وب سایت و وبلاگ، شبکه‌‌های اجتماعی، بازاریابی تجربه‌گرا و ... می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این راهکارها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

روش‌های افزایش مشتری در مشاورین املاک

برای افزایش مشتری در مشاور املاک راه‌های بسیاری نظیر بازاریابی ایمیلی، ایجاد وبسایت و وبلاگ، بازاریابی ارجاعی و ... وجود دارند که هرکدام از آن‌ها تاثیرات خاص خود را بر روی کسب‌وکار شما می‌گذارند. در ادامه این مقاله، ما این راهکارها را بیشتر بررسی کرده‌ایم و سعی کردیم با زبانی ساده این موضوع را بیان کنیم.

 

بازاریابی ایمیلی

هنگام عقد قرارداد با گذاشتن CTA در وبسایت، از مشتریان ایمیل آن‌ها را بگیرید، این اطلاعات به‌صورت اتوماتیک وارد نرم‌افزار ژًء می‌شوند؛ سپس ایمیل‌ها را برای عملیات بازاریابی ایمیلی به‌کار بگیرید. برای مثال در قالب خبرنامه، آگهی ملک و ... برای آن‌ها به‌صورت منظم ایمیل ارسال کنید. حتی در این میان می‌توانید برای مشتریان خود محتواهای آموزشی نیز بفرستید.

 

ایجاد وب‌سایت و وبلاگ

اغلب مشتریان برای اجاره، خرید و رهن ملک قبل از مراجعه حضوری به مشاور املاک حتما سایت‌های اینترنتی را بررسی می‌کنند. شما با ایجاد یک وبسایت و قرار دادن دسته‌بندی‌های مختلف برای خرید و فروش ملک و به‌روزرسانی مداوم اطلاعات سایت، می‌توانید مشتری‌های بسیاری را به‌خود جذب کنید.

همچنین با افزودن یک قابلیت جدید می‌توانید مزیت رقابتی بی‌نظیری را ایجاد کنید، این کار برای سایت شما یک امتیاز مثبت محسوب شده و آن‌را نسبت به سایر وبسایت‌های هم‌نوع متفاوت می‌سازد. از سویی دیگر ایجاد وبلاگ و بازاریابی محتوا ایده‌ای نو برای جذب مشتری در آژانس‌‌های املاک محسوب می‌شود؛ اگر محتوای شما با توجه به اصول سئو تولید شود، همیشه در صدر نتایج موتورهای جستجوی گوگل قرار می‌گیرید.

 

شبکه‌‌های اجتماعی

امروزه اینستاگرام در ایران به‌عنوان محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی شناخته می‌شود و توصیه‌ی ما به شما سرمایه‌گذاری در این اپلیکیشن است. با داشتن حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید خود را بهتر به سایر کاربران معرفی کنید و البته یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ و جذب مشتریان جدید محسوب می‌شود.

 

محتواهایی که کسی به سراغشان نمی‌رود

کلید موفقیت در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها محتوای ویدیویی و تصویری مناسب است. هنگامی که به سراغ تصویر برداری از ملک می‌روید، به مشتری و خواسته‌هایش فکر کنید. برای مثال از تمامی زوایای ملک، خانه و ... تصویربرداری کنید. در واقع یک تصویر با کیفیت می‌تواند تاثیر شگرفی بر روی تصمیم‌گیری مشتری بگذارد.

 

بازاریابی تجربه‌‌گرا

بازاریابی تجربه‌گرا باعث می‌شود تا مشتری با محیط واقعی درگیر شده و شرایط واقعی را از نزدیک احساس کند. نشان دادن ملک و بیان مشخصات ساختمان از سِر روش‌های سنتی بازاریابی تجربه‌گرا است که امروزه نیز استفاده می‌شود. اما به انجام همین یک کار کفایت نکنید. برای جذب مشتری در املاک می‌توانید کمی متفاوت‌تر عمل کرده و محیط اطراف ملک مانند فروشگاه‌ها، پارک و ... را نیز به مشتریان نشان دهید.

 

برای افزایش مشتری در املاک از چه برنامه‌ی بازاریابی استفاده کنیم؟

اکنون که با ایده‌ها و استراتژی‌های افزایش مشتری در مشاورین املاک آشنایی نسبی پیدا کردید، حتماً برای شما سوال پیش آمده که چگونه برنامه‌ی بازاریابی را تدوین کنیم؟ قطعاً بدون تعیین هدف برای کسب‌وکار نمی‌توانید استراتژی بازاریابی آن‌را بنویسید. در هنگام تدوین برنامه‌ی بازاریابی، حتماً به نکاتی مانند تعیین اهداف، تعیین بازار هدف، برنامه‌ریزی، برای فروش پیشنهاد منحصربه‌فرد خود را مشخص کنید، ابزار و بودجه‌ی مورد نیاز برای هر استراتژی را مشخص کنید، اندازه‌گیری عملکرد و ... توجه کافی را داشته باشید.

 

آیا برای افزایش مشتری در املاک باید کسی را برای بازاریابی استخدام کنم؟

اغلب ایده‌های بازاریابی آژانس املاک خیلی پیچیده نیستند و نیازی نیست که وظایف مربوط به آن‌را به فرد خاصی محول کرد؛ اما برای طراحی وبسایت و ایجاد آن، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و انجام امور سئو به متخصص‌ها نیاز دارید. علاوه بر موارد ذکر شده مشاورین املاک به‌دلایل مختلفی نظیر نداشتن تجهیزات کافی، کمبود وقت، نداشتن تخصص لازم این کارها را افراد متخصص در زمینه بازاریابی می‌سپارند.

 

نقش CRM در افزایش مشتری آژانس‌های املاک و مشاورین مسکن

شما به عنوان یک فرد مشاور املاک به روشی نیاز دارید تا از طریق آن بتوانید به مدیریت تمامی سرنخ‌ها و مشتریان بپردازید. در این قسمت از کار نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM به کار شما می‌آید. به‌طور کلی این نرم‌افزار برای کسب‌و کارهایی که با مشتریان ارتباط گسترده‌ای دارند کاربرد بیشتری دارد.

تعداد بسیاری از نرم‌افزارهای CRM در بازار یافت می‌شوند؛ این موضوع سبب شده تا انتخاب بهترین نرم‌افزار برای شما کمی دشوار به‌نظر برسد. به‌طور کلی این نرم‌افزار رابط کاربری ساده و خوبی دارد، به‌همین دلیل نیاز به آموزشی تخصص نداشته و امکانات لازم برای شما محیا است.

 

کلام پایانی

برای جذب و افزایش مشتری در املاک چه‌ کارهایی انجام دهیم؟ درباره‌ی این شغل باید بدانید افزایش مشتری در مشاورین املاک مسکن اصلاً کار ساده و آسانی نیست. در این مقاله ما راهکارهایی نظیر بازاریابی ایمیلی، ایجاد وبسایت و بلاگ، کار کردن با شبکه‌های اجتماعی و ... را برای حل این مشکل توضیح دادیم. البته که ممکن است تمامی این راه‌حل‌ها برای آژانس املاک شما کاربردی نباشند یا بودجه‌ی مورد نیاز آن‌ها از توان شما خارج باشد. توصیه‌ی ما به شما این است که در ابتدای کار دو روش را انتخاب کرده و پس از مراجعه‌ی مشتریان به اجرای سایر راهکارها بپردازید. در این مقاله ما تمامی سعی خود را کردیم تا موارد موثر در افزایش مشتری در آژانس‌های املاک و مشاورین مسکن را در فهرست بگنجانیم. حال اگر شما راهکار دیگری برای مشتری یابی در املاک در ذهن دارید، با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

0 0 0 0
نویسنده: مهنوش کاظم زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon