انواع شرایط انتشار ملک در سامانه‌ی ملکی دیرباز

1402/12/23

انواع شرایط انتشار و تبلیغات ملک در سامانه‌ی ملکی دیرباز به چه صورت است؟ در قسمت زیر آموزش کامل روش‌های انتشار ملک در سامانه‌ی دیرباز توضیح داده شده است.


انواع شرایط انتشار ملک در سامانه‌ی ملکی دیرباز

برای یافتن ملک مناسب راه‌های مختلفی مانند جستجو در سامانه‌های ملکی، مراجعه‌ی حضوری به دفاتر مشاور املاک، جستجو در اپلیکیشن‌ها و اینترنت وجود دارند. سامانه‌های ملکی، وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی هستند که افراد خریدار، فروشنده و مشاورین املاک می‌توانند در آن‌ها ثبت‌نام کرده و کار خود را انجام دهند. برای مثال شما به‌عنوان یک فرد فعال در حوزه‌ی مشاور املاک می‌توانید برای بازاریابی بهتر فایل‌های خود را در سامانه ملکی دیرباز قرار دهید و از سویی دیگر افراد خریدار یا فروشنده می‌توانند در این سامانه به‌دنبال ملک مورد نظر خود بگردند. در ادامه، قصد داریم تا شما را بیشتر با انواع شرایط انتشار ملک در سامانه‌ی ملکی دیرباز آشنا کنیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

منظور از فایل در مشاور املاک چیست؟

فایل چیزی است که می‌تواند یک مشاور املاک را نسبت به سایر فعالین این حوزه متفاوت کند، در اصل یک مشاور املاک حرفه‌ای نمی‌تواند بدون داشتن یک فایل حرفه‌ای، به موفقیت برسد و پس از مدتی با شکست مواجه خواهد شد.

 

 

فایل چیست؟

در سیستم مشاور املاک، به لیستی از املاک و مستغلات که برای انجام معاملات مختلف مانند خرید، فروش و اجاره به املاک سپرده می‌شوند، فایل گفته می‌شود. حال هر چقدر که فایل یا همان لیست املاک شما نسبت به سایر پیشنهاد‌های مشاورین املاک دیگر جذاب‌تر و متمایزتر باشد، شانس انجام معامله مشتری با شما بیشتر می‌شود. می‌توان گفت که فایل‌های املاک و مستغلات در دسته‌های مختلفی تقسیم شده و هرکدام از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند.

 

منظور از مشاور املاک

 

یک فایل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین نکته‌ی حائز اهمیتی که باید به آن توجه کنید، این است که یک فایل خوب حتماً نباید نوساز باشد، بلکه باید از ویژگی‌های مانند امکانات و قیمت مناسب برخوردار باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است فایل شما از امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار باشد، اما قیمت آن خارج از عرف است، به‌همین دلیل ممکن است نتوانید با مشتری به توافق برسید و عملاً وقت خود را هدر خواهید داد.

در نقطه‌ی مقابل، می‌توانید معامله‌ی فایلی که از نظر مشتری ویژگی‌ها و امکانات مورد نظر را نداشته باشد، اما در عوض قیمت مناسبی دارد را نهایی کنید. شما به‌عنوان یک فرد مشاور املاک حرفه‌ای علاوه بر اینکه همیشه باید به دنبال فایل‌هایی جذاب با قیمت مناسب باشید، باید نیاز مشتریان خود را درک کنید تا بتوانید فایل مورد نظر را به آن‌ها ارائه دهید تا برای بستن معامله، شانس بیشتری داشته باشید.

 

شرایط مختلف در سامانه‌ی ملکی دیرباز

اگر شما مشاور املاک هستید، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا فایلی که در سامانه‌ی دیرباز بارگزاری کرده‌اید را می‌توانید تنها خود یا چندین تَن از همکاران نزدیکتان ببینند؟ بله! در واقع این شما هستید که مشخص می‌کنید چه کسی یا چه افرادی می‌توانند ملک شما را مشاهده کنند.

 نرم افزار املاک و مستغلات دیرباز، برنامه‌ای یکپارچه است که برای کارشناسان املاک، ابزارها و امکانات بسیاری را فراهم کرده است. می‌توان گفت یکی از نیازهای اصلی کارگزاران نحوه‌ی نمایش اطلاعات به مشتریان است؛ البته باید در نظر داشته باشید برای ترغیب مشتریان جهت ارتباط بیشتر با آن‌ها، نمایش اطلاعات بسیار محدود شده است. در واقع با انجام این کار، هنگامی که مشتری برای اطلاعات بیشتر ملک با شما تماس می‌گیرد، می‌توانید جزئیات فایل را در اختیار آن قرار دهید.

دقت داشته باشید هنگام ثبت اطلاعات فایل نیاز نیست تا جزئیات را به‌صورت جداگانه ثبت کنید، شما تمامی اطلاعات و جزئیات را در هنگام ثبت ملک وارد می‌کنید، اما همانطور که گفتیم مشتریان تنها قسمت محدودی از آن‌را مشاهده می‌کنند.

 

امنیت سامانه‌ی ملکی دیرباز چگونه است؟

هنگام وارد کردن اطلاعات، لازم نیست نگران امنیت آن‌ها باشید؛ زیرا در این سامانه امنیت اطلاعات با به‌روزترین شیوه‌های رمزنگاری و احراز مجوز مدیریت خواهند شد.

 

انواع شرایط انتشار و تبلیغات ملک در سامانه‌ی ملکی دیرباز

در سامانه‌ی دیرباز برای محدود کردن نمایش اطلاعات ملکی که مشاور املاک اضافه می‌کند، تمامی سناریوهای تبلیغاتی ملک پیش‌بینی شده است. در اینجا با ما همراه باشید تا انواع شرایط انتشار و تبلیغات ملک را توضیح خواهیم داد.

 

تبلیغات ملک

 

حالت اول: عدم انتشار

اگر اطلاعات ملک به‌طور کامل به ثبت نرسیده باشد یا ثبت نهایی نشده باشد، وضعیت انتشار پرونده‌ی ملک به‌طور پیش فرض «عدم انتشار» است. حتی اگر اطلاعات ملک ثبت شده باشد، می‌توانید بر اساس انتخاب خود آن‌را منتشر نکرده و تنها برای خود ذخیره کنید؛ توجه داشته باشید در این حالت تنها شما می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کنید. از سوی دیگر با افزودن فرم‌های قرارداد برای آن ملک، عملیات مدیریت را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا پرونده‌ی ملک‌های خود را مدیریت کرده و فقط خودتان روی آن‌ها نظارت داشته باشید.

 

حالت دوم: انتشار برای همکاران

اگر قصد دارید تا اطلاعات پرونده ملک مورد نظر به‌جز خودتان برای تعداد محدودی از همکاران قابل اعتمادتان نیز قابل دیدن باشد، این امکان برای شما در سامانه‌ی دیرباز وجود دارد؛ یعنی شما می‌توانید اطلاعات هر پرونده را به‌صورت جداگانه با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در نتیجه، شخص شما و همکارانی که به آن‌ها دسترسی داده‌اید، می‌توانید روی ملک مورد نظر کار کنند؛ اما در نهایت برای هماهنگی دیدن ملک و عقد قرارداد باید با شما تماس بگیرند.

 

حالت سوم: انتشار برای مشاورین املاک

برای مثال، تصور کنید اطلاعات یک ملک که خارج از محدوده کاری شما است را به ثبت رسانده‌اید و احتمالاً با توجه به فاصله‌ی زیاد ملک یا محدوده آن تمایلی به پاسخ سوالات مشتریان آن‌را ندارید و ترجیح شما این است که پیدا کردن خریدار را به مشاور املاکی که در آن محدوده فعالیت می‌کنند، بسپارید. به این ترتیب با انتشار پرونده‌ی ملک برای تمامی مشاورین املاک، تمام افرادی که در سامانه‌ی دیرباز با نقش کارگزار ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند اطلاعات ملک شما را پیدا کنند؛ در نهایت اگر برای آن فایل مشتری پیدا کنند با شما تماس گرفته و کمیسیون معامله را با شما تقسیم کرده و مشتری را به شما معرفی می‌کنند.

 

حالت چهارم: انتشار عمومی

می‌توان گفت متداول‌ترین و بهترین نوع انتشار، انتشار عمومی ملک است. در این شرایط تمامی کاربران اعم از کاربران مهمان، کاربران عادی و مشاورین املاک می‌توانند پرونده‌ی ملک شما را ببینند. با توجه به ساختار پایگاه‌داده اطلاعات املاک در سامانه‌ی دیرباز اختیار نمایش و دسترسی به نمایش یا ویرایش اطلاعات به‌طور کامل در اختیار خود شخص شماست.

 

کلام پایانی

برای یافتن ملک مناسب راه‌های مختلفی مانند جستجو در سامانه‌های ملکی، مراجعه‌ی حضوری به دفاتر مشاور املاک، جستجو در اپلیکیشن‌ها و اینترنت وجود دارند. برای مثال شما به‌عنوان یک فرد فعال در حوزه‌ی مشاور املاک، می‌توانید برای بازاریابی بهتر فایل‌های خود را در سامانه‌ی ملکی دیرباز قرار دهید و از سویی دیگر افراد خریدار یا فروشنده می‌توانند در این سامانه به‌دنبال ملک مورد نظر خود بگردند. در سیستم مشاور املاک، به فهرستی از املاک و مستغلات که برای انجام معاملات مختلف مانند خرید، فروش و اجاره به املاک سپرده می‌شوند.

حال هر چقدر که فایل یا همان فهرست املاک شما نسبت به سایر پیشنهاد‌های مشاورین املاک دیگر جذاب‌تر و متمایزتر باشد، شانس انجام معامله مشتری با شما بیشتر می‌شود. نرم افزار دیرباز، برنامه‌ای یکپارچه است که برای کارشناسان املاک، ابزارها و امکانات بسیاری را فراهم کرده است. می‌توان گفت یکی از نیازهای اصلی کارگزاران نحوه‌ی نمایش اطلاعات به مشتریان است؛ البته باید در نظر داشته باشید برای ترغیب مشتریان جهت ارتباط بیشتر با آن‌ها، نمایش اطلاعات بسیار محدود شده است. هنگام وارد کردن اطلاعات لازم نیست نگران امنیت آن‌ها باشید؛ زیرا در این سامانه، امنیت اطلاعات با به‌روزترین شیوه‌های رمزنگاری و احراز مجوز مدیریت خواهند شد.

5 1 0 0
نویسنده: مهنوش کاظم زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon