اهمیت منابع اطلاعات در بازار املاک

1402/12/25

منابع اطلاعاتی در بازار املاک به دو دسته بانک اطلاعاتی املاک و بانک اطلاعتی مشتریان تقسیم می‌شوند. در این مطلب علت اهمیت منابع اطلاعات در بازار املاک توضیح داده شده است، علت را بدانید.


اهمیت منابع اطلاعات در بازار املاک

در بازار املاک و مستغلات، منابع اطلاعاتی به دو دسته کلی بانک اطلاعاتی املاک و بانک اطلاعاتی مشتریان تقسیم می‌شوند. قطعاً هر چه حجم اطلاعات بیشتر باشد، موجب شده تا سود بیشتری به شما برسد و شما به عنوان مشاور املاک بایستی به‌دنبال بهره‌وری و سوددهی بیشتر برای کسب‌وکار خود باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا بدانیم که چرا به اشتراک‌گذاری منابع اطلاعاتی با دیگران کارشناسان املاک در یک سیستم قانونمند می‌تواند باعث رونق کسب‌ وکار شود.

بالابردن درآمد از طریق افزایش تعداد معاملات

یکی از مهم‌ترین نتایج اشتراک‌گذاری اطلاعات بالا بردن درآمد از طریق افزایش تعداد معاملات است؛ هنگامی که پرونده املاک مشتریان فروشنده و یا نیازمندی‌های مشتریان خریدار را با سایر همکاران‌تان به اشتراک بگذارید، شما می‌توانید به تعداد بیشتری از خریداران و فروشندگان دسترسی پیدا کنید. همکاران‌تان ممکن است به مشتریانی دسترسی داشته باشند که شما ندارید و می‌توانند این امکان را برای‌تان فراهم کنند تا با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید و فرصت‌های جدیدی برای خرید، فروش یا اجاره ملک را برای خودتان به‌وجود بیاورید.

برای مثال، تصور کنید شما یک کارگزار موفق در محدوده مرکز شهر هستید و با چندین نفر از سازندگان معتبر و موفق شهر در حال همکاری هستید؛ یکی از سازندگان یک ساختمان بیست واحدی از یک ملک تجاری را برای فروش به‌شما ارائه کرده است.

 

 

حال فرض کنید فردی سرمایه‌دار در محله دیگری فعالیت داشته و تصمیم گرفته تا به مرکز شهر نقل مکان کند و به دنبال چندین واحد تجاری با موقعیت خوب می‌گردد؛ حال که فرد سرمایه‌دار آشنایی بیشتری با محله خود نسبت به مرکز شهر دارد، نیاز خود را به کارگزار املاکی که سال‌ها با آن همکاری داشته می‌سپارد. طبیعی است که شما با فرد سرمایه‌دار آشنایی نداشته باشید و کارگزار منتخب آن نیز شناختی از ما و فرد سازنده نداشته باشد.

این امکان وجود دارد که سازندگان و سرمایه‌داران با صرف وقت، انرژی و هزینه بتوانند یکدیگر را از طریقی یافته و در این میان، احتمالی وجود دارد که این معامله از طریق مشاور املاک دیگری انجام شده و از این به بعد با یک کارگزار جدید کارهای خود را جلو ببرد. در این صورت دیگر به شما مراجعه نخواهند کرد.

حال اگر شما و همکارتان بتوانید همکاری خود را در یک چارچوب قانونمند ادامه دهید و منابع اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید، به‌جای صرف چندین روز یا ماه و ارائه املاک متعدد به مشتریان متعدد در طی چند روز می‌توانستید تعدادی از واحد‌ها را به‌صورت یکجا به فرد سرمایه‌دار بفروشید.

 

 

در نظر داشته باشید، در رابطه با حق کمیسیون ممکن است سهم سود حاصل از معامله برای شما کمتر باشد، اما در عوض شما ریسک از دست دادن کل کمسیون را به‌جان نخریده‌اید؛ از سوی دیگر وقت بیشتری را برای توسعه کسب‌وکار و شبکه‌سازی خواهید داشت. یکی از نکات مهم دیگر پیدا کردن همکاری است که تجربه شراکت پرسودی را با شما داشته و در ازای استفاده از منابع اطلاعاتی املاک می‌تواند مشتریان و خریدارانی را برای شما به بنگاه بیاورد. درنتیجه هر دوی شما از این معامله سودی را به‌دست آورده‌اید، این درحالی است که اگر اطلاعات را به‌صورت سنتی یعنی تنها برای خودتان نگهداری می‌کردید، ممکن بود فرد سازنده از سایر مشاورین املاک خریدارانی را پیدا می‌کرد؛ در این صورت شما هیچ کمیسیونی به دست نمی‌آوردید.

 

حال بیایید از زاویه دید فرد سازنده و فرد سرمایه‌دار نیز به این موضوع نگاه کنیم. هر دوی آن‌ها علاوه بر رضایت‌مندی از سرعت انجام کار نسبت به انتخاب کارگزار نیز احساس رضایت می‌کنند؛ این موضوع باعث شده تا به احتمال زیاد کارگزار را به‌دوستانشان معرفی کنند.

 

افزایش تعداد املاک

 

اشتراک گذاری منابع اطلاعات ملکی در سامانه دیرباز

در مثال ذکر شده سوال مهمی تحت عنوان «در میان ابزارهای موجود، کدامیک دارای چهارچوب قدرتمندی است که کارگزاران املاک بتوانند منابع خود را بدون هیچ ناراحتی و نگرانی در آن به اشراک بگذارند؟» به‌وجود می‌آید.

باید بگوییم سامانه ملکی دیرباز برای رفع این نیاز کاربران طراحی شده است، اما این قابلیت تنها یکی از توانمندی‌های سامانه دیرباز بوده که شما با استفاده هر یک از این قابلیت‌ها می‌توانید درآمد مجموعه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

 

جمع بندی

در بازار املاک و مستغلات منابع اطلاعاتی به دو دسته کلی بانک اطلاعاتی املاک و بانک اطلاعاتی مشتریان تقسیم می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نتایج اشتراک‌گذاری اطلاعات بالا بردن درآمد از طریق افزایش تعداد معاملات است؛ هنگامی که پرونده املاک مشتریان فروشنده و یا نیازمندی‌های مشتریان خریدار را با سایر همکاران‌تان به اشتراک بگذارید، شما می‌توانید به تعداد بیشتری از خریداران و فروشندگان دسترسی پیدا کنید.

در نظر داشته باشید، در رابطه با حق کمیسیون ممکن است سهم سود حاصل از معامله برای شما کمتر باشد، اما در عوض شما ریسک از دست دادن کل کمسیون را به‌جان نخریده‌اید؛ از سوی دیگر وقت بیشتری را برای توسعه کسب‌وکار و شبکه‌سازی خواهید داشت. سامانه ملکی دیرباز قابلیت اشتراک گذاری منابع اطلاعات ملکی را علاوه بر سایر دیگر توانمندی‌ها فراهم کرده تا کاربران درآمد مجموعه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

 

0 1 0 0
نویسنده: مهنوش کاظم زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon