معرفی ۵ سایت محبوب برای خرید و فروش املاک

1402/10/13

با وجود سایت‌هایی که در حوزه املاک فعالیت می‌کنند خریدو فروش ملک به راحتی انجام می‌شود. ما در این مطلب سایت‌های معروفی که در زمینه خرید و فروش املاک فعالیت می‌کنند به شما معرفی کرده‌ایم.


سایت‌های خرید و فروش املاک

خرید و فروش املاک به وسیله‌ی ورود سایت‌های معامله املاک به فضای آنلاین و پلتفرم‌ها در مقایسه با گذشته به فرآیند ساده‌تری تبدیل شده است. این مسئله باعث شده تا شما با صرف کمترین انرژِی بتوانید خانه، زمین یا ویلای مدنظرتان را پیدا کنید و در سریع‌ترین حالت ممکن پای معامله بنیشینید. در نظر داشته باشید کیفیت این فرآیند تا حد زیادی به سایت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات ملکی بستگی دارد، برای همین در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۵ سایت محبوب برای خرید و فروش املاک بپردازیم تا شما با آسودگی خاطر برای انجام معامله حاضر شوید. پس با ما همراه باشید.

 

محبوب ترین های سایت خرید و فروش املاک

همانطور که کمی قبل‌تر گفتیم، به‌ وسیله‌ی سایت‌‌های معامله‌ی املاک در فضای آنلاین و پلتفرم‌ها خرید و فروش املاک به فرایند ساده‌تری تبدیل شده است. کیفیت این فرآیند تا حد زیادی به سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات ملکی بستگی دارد. در ادامه ۵ سایت محبوب و معتبر خرید و فروش املاک را معرفی خواهیم کرد.

 

سایت دیرباز

سامانه‌ای است که به طور تخصصی در زمینه‌ی املاک و مستغلات، فعالیت دارد. سرویس‌های این سامانه برای افزایش راندمان عملکرد مشاوران املاک بهینه‌سازی شده است، مشتریان با کمک این سامانه می‌توانند، براساس نیاز خود بهترین مشاوران املاک را بیابند. سامانه مدیریت اطلاعات املاک دیرباز یک بستری تخصصی برای مشاوران املاک جهت خدمات کنترل و مدیریت اطلاعات پرونده‌های املاک است. این سامانه به نحوی طراحی شده که ریزترین اطلاعات هر ملک، در دسته‌بندی مخصوص به خود قرار گرفته است. کاربران و مشاوران املاک با جست و جوی پیشرفته در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسند. تفاوت دیرباز با دیگر سایت‌ها در این مورد است که هر ملکی اگر توسط یک مشاور املاک ثبت شد دیگر آن ملک توسط دیگر مشاوران امکان ثبت ندارد.

 

سایت دیرباز

 

سایت دیوار

اسمی که به ‌کَرات شنیده‌اید، سایت دیوار است؛ البته که دیوار برای خرید و فروش املاک یک پلتفرم اختصاصی شمرده نمی‌شود، اما به‌دلیل اینکه از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد را می‌توان در دیوار یافت، پس می‌شود این سایت را در لیست پلتفرم‌های محبوب املاک قرار داد. در واقع می‌توانیم سایت دیوار را به‌عنوان یکی از رایج‌ترین گزینه‌های مراجعه‌ی خریداران، فروشندگان و همین‌طور صاحبان مشاوران املاک معرفی کنیم. از سری ویژگی‌های دیگر این سایت می‌توان به سیستم جستجوی پیشرفته، ثبت آگهی ملک همراه با تصاویر متعدد، ارائه مشخصات، شخصی‌سازی بر اساس نوع، قیمت، متراژ و ... اشاره کرد.

همچنین در سایت دیوار امکانات دیگری نظیر امکان گفتگو با صاحب یک آگهی در محیط پلتفرم، تعیین مختصات مکانی و موقعیت‌یابی املاک روی نقشه وجود دارد. مدیران این سایت برای دسترسی راحت‌تر کاربران اپلیکیشن اختصاصی آن‌را نیز برای سیستم‌عامل‌های IOS و اندروید ارائه کرده‌اند. در نظر داشته باشید درج آگهی ملک همراه با مشخصات کامل و صادقانه در دیوار یک بحث است و تعهد آگهی‌دهندگان نسبت به این امر، بحثی دیگر محسوب می‌شود.

 

سایت دیوار

 

سایت کیلید

در لیست سایت‌های محبوب املاکی، می‌توان سایت کیلید را یک پای ثابت دانست. کیلید علاوه بر رابط کاربرپسند امکانات جانبی بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. افرادی که قصد خرید، رهن و اجاره املاک را دارند، می‌توانند به ‌سادگی در همان صفحه‌ی اول سایت، گزینه‌های مدنظرشان را با اِعمال فیلترهایی مانند نوع، قیمت، تعداد اتاق‌خواب و متراژ پیدا کنند؛ البته در صورت لزوم، امکان افزودن و اِعمال فیلترهای بیشتری مانند قدمت، شرایط و امکانات جانبی ملک نیز برایتان محفوظ است.

در قسمت ثبت آگهی رایگان، می‌توانید ملک‌تان را به فروش برسانید یا برای رهن و اجاره آن اقدام کنید و با ارائه اطلاعات تکمیلی درباره ملک کار خود را با سرعت و سهولت انجام دهید. نکته‌ی جالب این است که در این وبسایت از هوش‌مصنوعی نیز استفاده شده است؛ یعنی اگر برای یک ملک به‌دنیال یک قیمت تقریبی می‌گردید، وارد قسمت «قیمت خانه شما» شده و با پُر کردن فیلدهای مربوط به اطلاعات ملک، هوش‌مصنوعی قدرتمند این پلتفرم قیمت ملک مورد نظر را با دقت بسیار مناسبی برای‌تان تخمین می‌زند.

 

کیلید

 

از آنجایی که سایت کیلید به‌عنوان یکی از بهترین سایت املاک ایران شناخته می‌شود، برای آژانس‌ها و مشاوران املاک مستقل یک پروژه‌ی کاملاً مجزا و حرفه‌ای را طراحی کرده که در این پروژه، متناسب با نیازهای حرفه‌ای کاربران، خدمات متمایزی را در زمینه‌ی ثبت فایل‌های املاک به آن‌ها ارائه می‌دهد. همچنین علاوه بر پروژه‌ی کیلید پرو، می‌توانید اپلیکیشن کیلید را برای دو سیستم‌عامل اندروید و IOS دانلود و روی گوشی‌تان نصب کنید.

 

سایت شیپور

در نهایت به سایت شیپور، در زمینه‌ی بررسی سایت‌های محبوب خرید و فروش املاک می‌رسیم. شیپور وبسایتی است که سازوکار آن تا حد زیادی مشابه دیوار است و از آن برای خرید و فروش کالاها و خدمات مختلفی استفاده می‌کنند که املاک، یکی از شاخص‌ترین آن‌ها است.

 

شیپور

 

رابط کاربری سایت، ساده و خوشایند است و علی‌رغم اینکه قابلیت‌های اختصاصی متمایزی ارائه نمی‌دهد، اما وسعت جامعه‌ی کاربران، بانک اطلاعاتی مناسب و همین‌طور سیستم جستجوی قابل قبول، آن‌را به یک گزینه‌ی مناسب برای خرید، فروش یا رهن و اجاره املاک تبدیل می‌کند. امکان چت با آگهی‌دهندگان در محیط پلتفرم و همین‌طور برقراری تماس با آن‌ها از دیگر قابلیت‌های سایت شیپور است که از طریق دریافت اپلیکیشن آن می‌توانید با سهولت بیشتری به این قابلیت‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

سایت آی هوم

در لیست سایت‌های  املاکی، می‌توانیم به سایت آی هوم اشاره کنیم. این سایت دارای بانک اطلاعاتی املاک است که از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است. در این سایت امکان انتشار آگهی دار ید. از خدمات آی هوم می‌توانیم به ارائه بسته‌های مارکتینگی، تهیه عکس حرفه‌ای از آپارتمان و املاک، تبلیغات کاملا رایگان برای املاکی‌ها در سطح کشور نام ببریم. این سایت جهت دسترسی راحت‌تر کاربران اپلیکیشن اختصاصی دارند. در بخش ثبت آگهی رایگان شما می‌توانید ملک‌ مورد نظر خود را به فروش برسانید یا اطلاعات آپارتمان خود را برای رهن و اجاره در این سایت قرار دهید. با استفاده از بخش فیلتر در این سایت امکان پیدا کردن ملک مورد نظر برای کاربران به راحتی امکان پذیر است.

 

وب سایت آی هوم

 

املاک چیست؟

به کلیه‌ی اموال غیرمنقول که در یک ملک مستقر هستند، املاک گفته می‌شود. در اغلب مواقع واژه‌ی املاک به خانه یا ساختمانی که در محدوده‌ی مشخصی قرار گرفته است، نسبت داده می‌شود. توجه داشته باشید املاک به دسته‌های مختلفی مانند املاک مسکونی (از این املاک برای سکونت استفاده شده و برای دفترهای تجاری و اداری کاربرد ندارند)، املاک تجاری (آپارتمان‌هایی هستند که واحدهای آن برای ارائه‌ی خدمات یا فروش کالا به‌کار برده می‌شوند)، املاک صنعتی (این املاک شامل ساخت‌وساز ساختمان‌ها و انبار هستند) و در نهایت زمین (فاقد هرگونه ساخت و ساز و ملک) تقسیم‌بندی می‌شود. دقت کنید تعریف مشاور املاک متفاوت است، یعنی به کسب‌وکارهای فیزیکی که در آن افراد برای خرید، فروش و اجاره‌ی ملک اقدام می‌کنند، مشاور املاک گفته می‌شود.

 

کلام پایانی

املاک چیست؟ به کلیه‌ی اموال غیرمنقول که در یک ملک مستقر هستند، املاک گفته می‌شود. در اغلب مواقع واژه‌ی املاک به خانه یا ساختمانی که در محدوده‌ی مشخصی قرار گرفته است، نسبت داده می‌شود. خرید و فروش املاک، به‌وسیله‌ی ورود سایت‌‌های معامله‌ی املاک به فضای آنلاین و پلتفرم‌ها در مقایسه با گذشته به فرآیند ساده‌تری تبدیل شده است. این مسئله باعث شده تا شما با صرف کم‌ترین انرژی بتوانید خانه، زمین یا ویلای مدنظرتان را پیدا کنید و در سریع‌ترین حالت ممکن پای معامله بنشینید. کیفیت این فرآیند تا حد زیادی به سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات ملکی بستگی دارد. حال برای یافتن ملک مناسب باید پارامترهای بسیاری را در نظر بگیرید و علاوه بر آن با مراجعه به ۵ وب سایت محبوبی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، به آسانی خانه و ویلای مناسب خود را بیابید.

 

0 1 0 0
نویسنده: مهنوش کاظم زاده

دیدگاه ها و نظرات

ارسال دیدگاه

سوالات متداول

جدیدترین مقالات

مشاهده همه
arrow icon